Alla inlägg under januari 2009

Av Victoria - 23 januari 2009 20:49

Vaknade med feber imorse, är dunderförkyld. Fick så vackert kliva upp då man hade öppningen och skulle vara på jobbet kl 6:15. Satt ensam tills strax efter sju och snörvlade. Slutade sen 9:45, och åkte hem där det blev lite vila, mat sen bakning. Fick till en morotstårta till Reidar som fyller 33 år idag. GRATTIS älskling :-)

Fixade till här hemma innan gästerna dök upp. Var inte så sällskaplig av mig när de väl kom då det kändes som jag hade bomull mellan öronen. Men fick i mig lite smörgåstårta som Reidar hade beställt samt lite kaka.


Har precis sickat iväg Reidar med kompisar till att bubbla och basta inne i stan. Själv har man gluffsat i sig en alldeles förstor smörgåstårtsbit. Mår väl sådär efter den, men gott var det ;-)


Tror jag ska ta och nanna kudde nu.


Pöss och kram, hela dan

Av Victoria - 21 januari 2009 21:19

Idag var det premiär för Hampus på gympan. Anmälde honom hos SGK Jaktfalken och fick reda på för ett par dagar sen att han hade fått plats i en grupp.


Påväg dit så lyckades Hampus somna precis när vi kom fram så han var lite blyg och nyvaken ifrån början, men dock väldigt nyfiken. Sen släppte han loss och hängde med på alla övningar. Han var jätteduktig när det var stationer med olika redskapsövningar. Han tyckete det var jätteroligt att få vara där så det var en stor besvikelse när det var slut. Men han blev glad över att få reda på att vi ska tid igen nästa vecka.  


Har även anmält honom till lek & plask i Timrå inför kommande aktiviteter. Fick tips av en kompis att anmäla honom i tid för det tar lång tid att få plats i dessa grupper.


Pössen.

Av Victoria - 19 januari 2009 21:15

Idag fick Hampus och min mamma följa med till barnmorskan. Hampus studerade noga vad som gjordes. Han blev helt lyrisk över att få höra lillebrors hjärtljud. Pratade om det länge efter vi hade åkt därifrån.

Allt var bara bra med lillknyttet. Växer som han ska samt så var mina värden bara bra. Ligger fortfarande neråt men har inte fixerat sig än.

Undra vilken dag han tänker titta ut? :-)


Kramelikram.

Av Victoria - 13 januari 2009 22:48

Idag trodde jag att jag skulle sprängas. Flera gånger under dagen så svällde mina händer till det dubbla. Det bara pulserade i dem samt i mitt huvud. Jobbigt att samla så mycket vatten, det gör så ont. :-( näpp nu ska jag försöka sussa för det blir väl typ 10 gånger som jag får lov att gå upp på toa inatt med tanken på allt vatten som finns i kroppen. Ha det bäst, flodhäst. :-)

Av Victoria - 11 januari 2009 21:04

Idag var det dags för Hampus att prova på att åka skridskor. Han var så hyper inför att åka. Morbror Mattias hade med sig ett par som han hade på sig.

Jag hade nästan gråten i halsen när jag såg Hampus glada ansikte över att åka "kri-kor". Han var sååå duktig och kämpade på i över en halvtimme. Sen var det en mycket trött kille som när vi kom hem somnade i soffan lutandes mot morfar. Morbror var också trött så han somnade i andra soffan. :-D


Jag, mamma och Nina kämpade på med Ninas bröllopsklänning medan killarna sov. Tycker hon blir så fin. Ska bli så roligt att få åka till Mallorca och se de gifta sig.


Pössen och kramen.

Av Victoria - 7 januari 2009 21:10

Blev sjukskriven 50% idag. Känns så otroligt skönt då huvudvärk, nackvärk och ryggvärk har varit riktigt besvärliga nu. Kommer att svida i plånboken men det struntar jag i just nu. Vill ju kunna ha lite energi kvar till Hampus under dagarna. Sen att inte ta ut sig alldelses innan förlossningen.

Bestämde mig även idag att min sista arbetsdag kommer att bli 13 februari.


Kjamen.

Av Victoria - 5 januari 2009 21:14

Allt var bara bra med lillebror. Han ligger nu neråt och väntar bara på att få komma ut :-D


Ovido - Quiz & Flashcards