Alla inlägg under april 2009

Av Victoria - 30 april 2009 21:47

Idag åkte jag och mamma iväg till Willys och handlade inför helgen.

Min bror Mattias och hans fästmö Nina kom upp idag för att vara med på dop och sen även för att göra de sista på bröllopsklänningen. Så imorgon blir det till att sitta och sy för hand hela dagen. Aj mina fingrar.


Vi var även iväg till min farfar som fyllde 89år idag. Gubben satt och åt och tog sig en sup när vi kom dit. Man får tydligen göra det när man fyller år ;-) Det är krut i gubben, bor hemma i huset fortfarande.


Sen grillade vi på kvällen och efter det åkte vi till Kovland för att se på majbrasan. Den i Lillhällom hade de inte hunnit tända än så vi tog oss en sväng upp dit.


Sen kom vi hem men Hampus var fortfaranade vaken och skulle inte kliva ur bilen ifrån Mattias och Nina. Han gillar dem verkligen. Brukar prata över internet via web-kameran. Helt otroligt bra påhitt tycker jag. Bra gjort till den som kom på det. Så trots det är 100 mil så kan de ändå "träffas".


Nä nu är det dags att sussa och ladda inför morgondagen.


Kramiz.

Av Victoria - 29 april 2009 21:25

 Idag bakade mamma och jag ca 100bullar och 2 långpannekakor. Sen satte jag mig och tryckte servetterna till Filips dop.


Idag fick Filip sin försa fläskläpp. Jag bar honom mot axeln och han nös så kraftigt att han slog ner sitt huvud och hans lilla läpp hamnade rakt mot axeln. Liten fläskläpp blev det. Aj vad ont det gjorde :-(


På kvällen ringde Kenneth, han som ska döpa Filip, och hade dopsamtal med oss. Känns så roligt att han ska döpa Filip då han vigde mig och Reidar.


Imorgon kommer bror och Nina hem till oss. :-)


Kramiz.

Av Victoria - 28 april 2009 21:44

Idag på eftermiddagen så bakade jag och Hampus amerikanska blåbärsmuffins. De blev jättegoda och saftiga. Sen gjorde jag en köttfärspaj till middag. Har aldrig gjort det förut och den blev helt okej. Hampus åt dock lite då han har problem med magen igen. Killen som vägrar gå på toa och vill inte heller ha blöja, vad ska jag göra :-( Lider så med honom. Får nog ringa till VC till veckan.

Medan jag gjorde pajen så blev Filip hungrig. Reidar gick runt med honom så att jag hann göra klart pajen. Då blev Filip jätteledsen och det kom tårar. Oj vad det skar i mammahjärtat. Skyndade då allt vad jag kunde och gjorde klart pajen. Sen gick jag och Filip ner och la oss och mös på sängen. Han skrattade till när han visste att nu blev det mat :-D En mega hungrig kille.


Kramiz.



Av Victoria - 24 april 2009 20:03

Vilket underbart väder det har varit idag. Kan inte fatta att det har varit så varmt att Hampus har kunnat varit ute och lekt i bara t-shirten.

Idag har jag varit och klippt mig så nu är man 310kr fattigar :-( Men dock så mycket finare toppar som inte har sett en sax sen november :-D


Har varit och handlat inför kommande dop. Ska ta och baka en massa så jag hoppas att jag får plats i frysen för allt. Skulle ha påbörjat allt nu ikväll men är alldeles för varm och trött för att göra något dyligt.


PS. Snögubben har försvunnit, undra varför? DS. ;-)

Kramiz.

Av Victoria - 22 april 2009 21:14

När vi kom hem idag efter att ha varit hos mormor och morfar så stannade vi ute och lekte med den lilla snön som fanns kvar. Vi hackade och slängde ivägen den så förhoppningsvis kommer det inte finnas mycket kvar imorgonkväll. Vi hann iallafall göra en snögubbe :-) Var till och med in och hämtade en morot till näsan :-D

Av Victoria - 22 april 2009 20:46

För två månader sedan föddes Filip. Kan inte fatta att tiden har gått så fort.


Filip kan nu:

Fästa blicken och följa efter föremål.

"prata" och skratta.

Får till lite "glädjetjut"

Håller upp sitt huvud länge.

Böka omkring under babygymmet så att han ligger på helt annan plats än där jag la ner honom.

Vända sig (ibland)

Föra händerna till munnen och gnaga på dem.


En dag med Filip är som så just nu:

Vaknar vid 6-tiden och tar och bajsar lite ;-)

somnar om och sover till 8-tiden då vi kliver upp och äter.

Går sen med storebror till förskolan till 9, måndag-torsdag.

Sover till ca 11 äter. Leker lite och somnar korta stunder till och från tills 14-tiden då äter han och då somnar han oftast om och sover till 16-tiden, äter. Sover ibland lite korta stunder tills 18-tiden och då äter han lite och busar lite. Sen är det en vakenhetsperiod till ca 21 och då är det godnatt.

Sover till 23-tiden, vaknar och äter lite. Vaknar till vid 2-tiden och äter lite, somnar snabbt om. Sover till 6-tiden och sen börjar dagen om.

Av Victoria - 21 april 2009 20:58

Har börjat med Laktulos till Hampus då han har problem att göra nummer 2.

Fick truga honom imorse att smaka på det då han var väldigt skeptisk. Efter att ha testat det så sa han: -Mums, smakar som godis! Vilken lättnad. Han drack upp det och såg så glad ut. När vi kom till förskolan så berättade han glatt att han hade fått medicin som smakade godis :-D


Kramiz.

Av Victoria - 20 april 2009 21:02

Idag när vi var i köket så började Hampus att klättra på kökslådornas handtag, var av jag påminner att det hade ju pappa sagt ifrån igår. Hampus tittar på mig och säger med säker röst: Pappa är på jobbet! Hade svårt att hålla mig för skratt av det svaret, han såg så full i sjutton när han sa det. ;-)


Sen var vi ute och kikade ifrån balkongen och då lyckades Hampus få in en stor sticka i sin högra stortån. Fick inte ta ut den så vi fick köpa xylocainsalva som bedövade hans tå och sen fick Reidar hålla i honom medan jag fick ut stickan. Gick jättebra. Han var så stolt efteråt.


Kramiz.

Ovido - Quiz & Flashcards