Alla inlägg under maj 2009

Av Victoria - 22 maj 2009 20:32


Kan inte fatta att min lillprins är 3 månader. Vart tar tiden vägen???


Filip kan/gör:

Rulla ifrån rygg till mage.

Prata på och länge.

Sitta med hjäp att man håller han in händerna.

Följa med blicken och vrida huvudet.

Gillar att ligga och slå under sitt babygym.

Ligger aldrig kvar där man har lagt ner honom. Bökar och snurrar och far iväg.

Har storlek 68 på de flesta klädesplaggen.


Kramiz.

Av Victoria - 21 maj 2009 09:40

Våra katter har fått en vän. En ganska mager liten korthårig katt som är vit och brunfläckig leker och myser med våra grabbar. Det ser så mysigt när de står och nosar nos mot nos med varandra. Sen springer de omkring och busar. :-)


Kramiz.


Av Victoria - 20 maj 2009 21:44

Idag när jag torkade Filip runt halsen så började han tokskratta :-D Jag började skratta med. Det var så härligt att höra. Det var första gången det blev ett sånt här skratt. Underbart! :-)


Idag var det dags för utvecklingsamtal om Hampus. Allt var bara bra :-)

Han var en glad, pratglad, uppfinningsrik och hjälpsam kille som alla gillade att leka med. Enda han behövde träna på var att ta det lite lugnt. Han har så bråttom ibland.


Idag så bajsade Hampus för första gången på förskolans toalett. Ett stort steg för min stora kille. Han blev så glad :-D


Idag ringde telefonen och det var Robert. Han hade kommit hem till Sundsvall och stod utanför våran dörr. Lite smått chockade blev jag då jag trodde han var i Jokkmokk. :-D


Filip var trött idag. Han somnade strax efter 18 och sov till 23, åt lite och sen sov han i sin säng.


Kramiz.



Av Victoria - 18 maj 2009 20:55

Idag somnade Filip i sin säng för första gången. Vi har haft honom bredvid oss tills nu. Slipper vakna till när han blir hungrig på natten men nu har han börjat sova längre och längre perioder så nu tyckte jag att det var dags. Vi behöver inte ligga och trängas när han sover så länge.


Jo Filip har börjat att vända sig ifrån rygg till mage flera gånger på rad. Fattar inte hur fort tiden går, han är ju snart 3 månader.

Kramiz.

Av Victoria - 18 maj 2009 09:36

Lördag:

15 års fest på min förskola, Viljan. Hampus, Filip och jag lämnade Reidar på jobbet strax innan 10. Sen åkte vi hem och hämtade lite packning och sen bar det av till Kovland. Där blev det en heldag med alla möjliga aktiviteter. Hampus fick rida, gräva med en riktig grävskopa, hoppa i hoppborg, fiska i fiskedamm, pyssla, leka m.m Det fanns även ett tombola stånd samt ett loppis stånd. Alla pengar förskolan fick in gick oavkortat till världens barn. :-)

Jag fyndade en docka 10kr , en docksäng 20kr och en mobil 10kr till Filips vagn. När vi satte oss i bilen så var Hampus så trött att han bara grinade. Stackarn orkade inte med sig själv. När vi kom hem så åt vi middag och fick ny energi. När Hampus skulle gå och lägga sig så säger han att dockan var lite sugen och sätter sig och ammar honom. Sen rapar han dockan och säger med en panikaktig röst: -Mamma fort det kommer kräks, hämta papper. ;-)

Jag hämtar papper och han torkar av dockan. Sen bäddar han ner honom i sin säng.

Mormor och morfar kom sen förbi för att hämta bilen. De skulle köra upp den till Reidars jobb för att han skulle jobba som vakt senare. Hampus hann träffa dem, Filip låg och sov redan. Hampus frågade då mormor om hon kunde göra kläder till dockan. Han var väldigt bestämd att dockan skulle följa med henne så hon kunde mäta på honom. Dagen efter hade hon gjort, byxor, tröja och en mössa till dockan. Snacka om att släppa allt man håller på med och göra som lilleman sägern :-D


Idag gjorde Hampus STORA plopp i toaletten. Han blir så stolt varje gång. :-)


Söndag:
Kalas på min förskola. Några vänner till oss, deras dotter fyllde 3 år och fick låna min förskola i några timmar. Vi hade jätteroligt och underbart väder var det dessutom så vi var utomhus hela tiden. Massa lek och bus hela dagen. Sen samma procedur som på lördagen. Åkte hem med en övertrött kille.


Kramiz.

Av Victoria - 12 maj 2009 21:36

Dagen började lite konsigt idag. Jag vaknade strax innan åtta. Hampus kom in till Filip och mig. Vi slog igång tvn och tittade på Bolibompa. Filip vaknade till och va hungrig så jag la mig brevid honom och gav han mat. Sen somnade vi och jag vaknade inte förrän klockan nio! Hampus hade suttit tyst och sitta och tittat på tv medan vi sov, mysproppen våran. Fick lite bråttom då Hampus skulle vara på förskolan kl nio. När vi hade fått i oss frukost och på oss alla kläder, ja då bajsar Filip. Suck. Av med hans kläder, byta blöja och sen ner till förskolan.

Sen gick jag till mamma och sydde klart Filips finbyxor till bröllopet och ritade ett kjolmönster till mamma. Sen var det dags för att hämta Hampus.

Sen åkte vi till Jejje och Leon. Hampus hade ritat en teckning till dem som han tog med sig. Han älskar att leka med Leon, de har så roligt. Tack för en underbar stund. :-)


När vi kom hem var Hampus såååå trött. Han åt sin gröt och sen slockade han på en gång i sängen.


Kramiz.

Av Victoria - 10 maj 2009 23:47

Idag kom Lotta förbi vid fyratiden. Vi åt middag tillsammans och bara satt och surrade. Hampus bara älskar henne och ville leka hela tiden.

Efter vi hade lagt Hampus så tog vi oss en bit smörgåstårta och bara pratade och skojade en massa strunt. Har skrattat så ikväll att jag har fått ont i magen. Trots att jag inte har trott att det finns några muskler i min magen så gör de faktiskt ont ;-) Så under alla de härliga volangerna så finns det hopp om en liten smalare midja ;-)


Tack lotta för en underbar kväll. Tiden rann iväg alldeles för fort.


Kramiz.

Av Victoria - 9 maj 2009 21:40
http://www.youtube.com/watch?v=TLL9BtksnMQ

Ovido - Quiz & Flashcards