Alla inlägg under februari 2009

Av Victoria - 28 februari 2009 17:34

Idag åkte jag, Filip och mormor ut till Birsta. Kände att jag behövde göra något roligt som shoppa ;-) då jag har hamnat i det berömda Baby blues tillståndet :-( En shoppingtur som jag trodde skulle bara bli typ två timmar blev fem timmar *oops* :-D Blev inte mycket handlande men det var skönt att bara gå omkring och kika.

Sen på kvällen åkte vi alla till oldermor Saga och "grattade" henne och farmor på namnsdagen.


Kramen.

Av Victoria - 27 februari 2009 16:29

Idag så var vi på BBH igen för att återbesök och läkarkontroll. Allt var bara bra och Filip vägde 3715g vilket var helt okej då man räknar med att nyfödda kan gå ner 10% innan mjölken rinner till. Till veckan kommer vi bli kontaktad av BVC för att fortsätta mätning och vägning där.

Av Victoria - 26 februari 2009 21:44

Vaknade av att det kändes som att det satt någon på min bröstkorg. Hade fått shysta rattar :-D som Reidar så snällt sa. Fyllde enkelt upp en bh med d-kupa :-D aj aj aj... Men så var det sist också och efter ett par dagar så brukar det rätta till sig. Men aj vad ont det gör. Har dock en liten prins här hemma som älskar att maten äntligen har kommit med besked :-)


Kramiz.

Av Victoria - 25 februari 2009 19:16

Idag skulle vi upp till BBH för att ta PKU test och hörseltest på Filip. Vilken cirkus innan vi kom iväg. Storebror bajsar och lillebror kräks. Lite lätt stressade kom vi äntligen iväg. Jag och Filip gick själva och tog testet medan Reidar och Hampus gick och hälsade på hos farmor.

Hörseltestet gick bra och ta och resultatet var också bara bra. Dock var det inte så lätt att ta blodprovet. Hon bokstavligen grävde med nålen i lillhanden. Hon försökte ta det medan han sov men det gick inget vidare. Jag fick då sätta mig och amma honom och då gick det lättare. Men stackars liten fick plåster på bägge händerna. :-(

Efteråt åkte vi till Birstacity och shoppade lite sen var det raka vägen hem och i säng då jag och Filip var såååå trött.


Av Victoria - 24 februari 2009 21:52

Tänk nu är man välsignad med två vackra pojkar. Känner mig så lycklig att få ha det så här underbart :-)

Allt går jättebra. Lillprinsen äter och sover och är helt perfekt. Provade kissa på pappa idag men pappa var snabb att lägga på blöjan. Bättre lycka nästa gång.


Lite bilder :-)

 

Filip - två dagar gammal.


Första mötet uppe på patienthotellet. Filip bara 16 timmar gammal.


Kramen.

Av Victoria - 23 februari 2009 21:27

Igår så kom Filip, Hampus lillebror. (På sin morbrors födelsedag )
3934g och 52cm, lite mindre än Hampus var när han föddes, tack och lov Hann vara inne på förlossningen 1,5 timme innan han tittade ut, 16:49. Hade bråttom till världen  När jag kom in så trodde jag inte att jag hade hunnit öppna mig något då jag inte hade varit hemma så lång tid tyckte jag, men var öppen 5 cm och allt var väldigt mjukt. Mina bästa vänner under förlossningen var sittbadkaret och lustgasen. Allt gick bara bra och han är så vacker och glupsk
Vi stannade över natten och åkte hem idag efter 11. Vid kontrollen så var Hampus med. När läkaren undersökte Filip och han gnydde till så tittade Hampus strängt och med lite oro och sa till läkaren: -Han tycker inte om det. Han vill gå till mamma nu! Snacka om att vara beskyddande storebror redan Hampus fick den stora äran att bestämma namet på lillebror. När vi frågade om vad bebisen skulle heta tittade han på oss som frågande och sa: -Filip! precis som vi inte visste det. Go´ ungen våran, han blev så stor nu när man har den här lillskrutten.


Kramen.

Av Victoria - 21 februari 2009 22:46

Har suttit och scrappat och lagt upp en än så länge på en crop-tävling. Roligt att ha lite ramar att scrappa efter. Mitt allra första tävlingsbidrag :-)

Av Victoria - 21 februari 2009 16:20

Idag blev Hampus hämtad av morfar så jag skulle kunna vila. Blir inte många timmars sömn varje natt nu då jag är lika smidig som en knubbsäl på en strand. Bara tanken av att lyckas vända sig är sängen är skrattretande. Bli då liggande i samma ställning vilket resulterar i att alltid någon kroppsdel somnar och det blir näst intill panik varje gång jag ska upp på toa. Försöka att skynda sig med bortdomnad sida och man är dessutom enorm är nog komedi för ögat. ;-)

Jag gick och la mig och sov i drygt 1,5 timme = skönt. När jag sen klev upp så kände jag mig allmänt ofräsch. Tog mig en välförtjänt dusch och kom då på att jag ville snygga till mig lite. Mina trästubbar till ben är nu lena och fina, lika så under armarna. Kan dock säga att raka bikinilinjen var som att spela rysk roulette. Har inte sett hur jag ser ut där den närmsta tiden så det var bara att raka på känn. :-D Blev lite full i skratt när jag stod där och kämpade för att få det fint. Men nu är det gjort och efteråt så satte jag mig och målade naglarna så nu känner jag mig surperfräsch.

Ska snart bli hämtad av pappa för att äta middag hemma hos dem.


Kramen.

Ovido - Quiz & Flashcards