Direktlänk till inlägg 22 september 2009

7 månader

Av Victoria - 22 september 2009 07:21

Tiden tickar på jättesnabbt tycker jag. Vet att jag är tjatig om att det går snabbt men det är verkligen så jag känner. Min lillprins har nu blivit 7 månader.


Filips framsteg.

Kryper och ålar sig fram snabbt.

Drar sig upp efter allt han kan ta tagi i.

Går lite efter möbler.

En envis och bestämd kille som vet vad han vill.

Är matglad och äter det mesta.

Blir jättesur om han inte får testa vår mat i bit. Gillar verkligen att tugga på maten.

Ammar på natten och äter riktig mat på dagen.

Har börjat äta välling precis när han går och lägger sig i sin säng.

Pratar mycket, favvisen är "da-da-da-da-da"

Pruttar med munnen och tycker det är jätteroligt.

Är väldigt mammig. Det är bara jag som gäller.

Blir jätteglad av att få se och busa med storebror.

Älskar att pussas, gör det gärna ofta och mycket Skrattande

Fortfarande inga tänder som har tittat upp men det är flera på G.


En dag...(ca tider)

7:00 vaknar

8:00 frukost

9:30 sovstund

10:15 vaknar

11:00 lunch

12:00 vila

12:30 vaknar

13:30 mellis

14:00 vila

15:00 vaknar

16:00 middag

18:00 kvällsfika

19:00 sovdags

23:00 vaknar till vill äta lite.

3:00 vaknar och äter lite.

7:00 morgon.

osv...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 18 juli 2011 09:31

Fattar inte vad tiden tar vägen. Oj vad fort allt går.

Av Victoria - 1 november 2009 15:11

Har testat att få igång blogspot som jag skaffade länge sedan. En mycket rolig blogg så jag testar den sidan ett tag. Följ med dit om du vill  Jag finns på Pysselvix sidan. ...

Av Victoria - 27 oktober 2009 21:10

Har inte fått sovit just med någon ordning sen i torsdags börjar bli lite lätt trött nu. Var till läkaren idag med Filip för att utesluta så som hjärnhinneinflammation, blindtarmen, öroninflammation, vätskebrist m.m. För inatt så kräktes han igen. ...

Av Victoria - 26 oktober 2009 20:48

Natten mellan torsdag och fredag, nämligen mellan kl 2-5, höll Filip på att kräkas. Sen under dagen åt han och var som vanlig, inget kräkande. Skönt! Filip gjorde dock kväll redan 17:30 och sov på. Var lite kinkig på natten men inget kräk. Åkte ivä...

Av Victoria - 23 oktober 2009 22:24

Vid halv två vaknar jag av att Filip kaskadkräks över allt i våran säng. Lillstackarn var alldeles chockad över vad som hände. Vi fick byta i sängen och tvätta av honom och mig. Gav han lite vatten och sen lyckades vi somna om och sov i en halvtimme ...

Ovido - Quiz & Flashcards