Alla inlägg under augusti 2009

Bio

Av Victoria - 22 augusti 2009 22:15

Idag var Hampus med pappa på bio för första gången. De såg Nicke Nyfiken 2. Hampus hade varit eld och lågor, tyckte det var jätteroligt och spännande.

Tänk att han har blivit så stor att han kan gå på bio. Snyft.


Kramiz.

Av Victoria - 22 augusti 2009 22:02

Hur kan det vara så att han redan är 6 månader. Helt sjukt vad tiden går fort.


Filips framsteg.

Tar sig dit han vill genom att krypa-åla-rulla sig fram.

Surrar en massa.

Har ett bestämt temprament.

Är väldigt studsig av sig.

Skrattar en massa.

Håller på att få tänder. En massa bullar syns i hans mun nu så det blir bissingar när som helst.

Vill provsmaka allt vi äter. Tycker om bitar som han får tugga på.

Annars är det palsternacka och potatis samt 6 månadersburkar som gäller.

Fick riktig havregrynsgröt för 4 dagar sedan och det gick också ner.

Ammar kväll och morgon. Sen en gång på natten.


En dag...(ca tider)

7:00 vaknar

8:00 frukost

9:30 sovstund

10:15 vaknar

11:00 lunch

12:00 vila

12:30 vaknar

13:30 mellis

14:00 vila

15:00 vaknar

16:00 middag

18:30 kvällsfika

19:00 sovdags

3:00 vaknar och äter.

7:00 morgon.

osv...

Av Victoria - 17 augusti 2009 23:24

Jag vill bara säga att jag är:

så tacksam för mina underbara barn.

så tacksam för min man.

så tacksam för mitt hem.

så tacksam för mina föräldarar och min bror.

så tacksam för mina vänner. 

så tacksam för mitt jobb.

så tacksam för allt i mitt liv.


Jag är lycklig med allt som finns omkring mig.


Kramiz.

Av Victoria - 14 augusti 2009 21:22

Nu är det nära. Filip tar sig upp i krypställning och sen skuttar han till med bakbenen så han flyger fram en bit. Inte lång tid kvar innan han får till det riktigt tror jag. Hampus går och hämtar leksaker och lägger en bit bort ifrån honom och lockar på han. Så gulligt.


Kramiz.  

Av Victoria - 12 augusti 2009 23:12

Idag har jag lekt frisör och sen själv fått mig en liten uppdatering i huvudet. Jag har permat och klippt mamma och själv gjorde jag mig lite röd i huvudet. Blev dock lite mörkare än jag hade tänkte mig men det blev häftigt ändå tycker jag.


 


Kramiz.

Av Victoria - 8 augusti 2009 22:22

Värmen värmer gott och då är det skönt med ett svalkande dopp. Jag och smågrabbarna tog oss ett härligt dopp i vår lilla pool. Det var 26 grader i den så det var härligt svalkande men inte förkallt. Trodde Filip skulle kinka i vattnet men han bokstavligen älskade det och plaskade för fult hela tiden. Blev lite kinkig över att kliva upp.


Sen till bröllop på Alnö där Robban och Märi gifte sig. Har kommit fram till att vi ska aldrig ha en tid och passa då blir det bara tok. Hampus med värsta fläskläppen efter att ha ramlat in i grillen här hemma samt så gick vi till fel kyrka mitt i all stress. Suck. Vi hann se lite av vigseln iallafall.


Sen vidare till 30-årsfest i Myckeläng. Kusin Therese hade ett litet partaj som vi åkte på. Trivsamt med god mat, fika och sen spel av kubb. Var tvungen att göra kvällen kort med trötta killar och en gubbe som blev tuvngen att jobba som vakt.


Kramiz.



Av Victoria - 6 augusti 2009 23:35

Åkte iväg med familjen till Lilla Bandsjön och plaskade lite idag. Mysigt värre :-)


Kramiz.

Av Victoria - 5 augusti 2009 22:30

Har en liten herre här hemma som har börjat blivit mer och mer intresserad av riktig mat vilket är jättebra. Men saken är den att jag nästan har helammat honom tills nu och det känns kan jag lova. Han har inte tid heller med att amma för det minsta lilla ljud så måste han bara kolla vad det var :D Fast morgon och kväll är mysigt att snutta tycker han.

Har en vän med silikonbröst och mina är MYCKET hårdare än hennes ;) Aj aj aj. Har fått tömma dem lite då och då för inte sprängas.


Testade att blanda lite vällig med bröstmjölk ikväll och det gick faktiskt ner lite granna. Tänkte blanda ett tag så hans lilla mage får vänja sig allt eftersom.


Kramiz.

Ovido - Quiz & Flashcards