Alla inlägg under juli 2009

Aj.

Av Victoria - 25 juli 2009 21:57

Idag lykades Filip rulla av stora sängen. Han är så aktiv nu så det är helt otroligt. Han rullade ifrån halva sägen rakt ner och slog i elementet. Stackarn blev livrädd men det gick fort över.


Hampus har jag bråkat myckt med och mitt tålamod är inte på topp. Helt sjukt vad man kan bli irriterad över en person som man älskar så mycket Hoppas att den här vågen går över snart.


Kramiz.

Av Victoria - 22 juli 2009 22:02

Va redan 5 månader. Hjälp vad tiden går fort.


Filip framsteg.

Rullar runt åt alla håll och kanter.

Kan sicksacka sina händer så han snurrar runt i en cirkel.

Gör olika ljud och ljudnivåer.

Har lyckats säga MAMMA :-) när han gjorde en massa ljud.

Lyckades komma upp till krypställning 21/7

Älskar att få stå upp och studsa.

Skrattar mycket nästan hela tiden.

Har gårtit så det kom tårar.

Tycker om gröt och broccolipure. Gillar även manopure.

Äter potatis och majspure. Går ibland bra ibland inte så bra.

Ammas annars helt.


Av Victoria - 18 juli 2009 22:50

Filip hade bara 38 graders feber idag. Natten var jobbig med täppt näsa :-(

Fick testa kall mangopure idag och det var verkligen mums :-)


Kramiz.

Av Victoria - 17 juli 2009 22:49

Filip har för första gången feber :-( Lillstackarn är jätteförkyld. Hampus har inge feber men har hosta. Hoppas de krya på sig snart.


Kramiz.

Av Victoria - 16 juli 2009 22:45

Idag tog vi oss en utflykt till Alnöbadet. Jättemysigt. Ett tag var vi alldeles ensamma Hampus och Filip hade jätteroligt. Efteråt så somnade Filip och sov som en stock en lång tid :-)


När vi var hemma så låg Filip i soffan bredvid oss när vi tittade på tv:n. Han låg och gjorde en massa ljud och helt plötsligt får han till MAMMA :-D Både jag och Reidar tittade på varandra och sa samtidigt MAMMA. Han sa MAMMA :-D Kändes jätteroligt då Hampus fick till PAPPA först ;-)


Kramiz.

Av Victoria - 15 juli 2009 22:44

Idag kom Evelina med barnen, Tuva och Agaton, ner och hälsade på. Barnen badade och hade skoj. Alltid lika roligt att träffas. :-)


Kramiz.

Av Victoria - 14 juli 2009 14:09

Igår åkte jag och Filip till Jane för en myskväll. Efter flera irritationsmoment hemma så kom vi äntligen iväg men jag glömde hämta upp hennes lillebror Linus som skulle med så Janes mamma fick åka och hämta honom istället. Var så irriterad när jag åkte iväg så det enda jag hade i tanken var att jag skulle komma dit.

När Linus kom dit så fick han hålla Filip. Filip började då bli trött så han gnuggade sig emot honom som han bruka göra mot mig när han är trött. När han tittade upp och såg att det var någon annan och inte mamma så blev han JÄTTELEDSEN. Tårarna ränn ner för kinderna och han bara skrek. Lillstackarn blev så upprörd men det gick ganska fort över. Så resten av kvällen var Linus lite på minus. Det gick bra om Filip var i någon annans famn och Linus pratade med Filip.

 Sen åt Filip sin kvällsgröt och somnade gott i min gudson Leons säng. Vi andra, jag, Jane, Cicki (janes mamma) och Linus satt och spelade Buzz och Guitar Hero. Riktigt skoj. Jag och Filip åkte hem 00:30 cirkus. Var bara lite trött nu till morgonen när killarna vaknade. Men vad gör man för att inte få lite skoj :D


Kramiz.

Av Victoria - 11 juli 2009 20:54

Titta gärna in hos henne och var med och tävla om detta godis:http://lillblommanskapar.blogspot.com/2009/07/2-ars-kalas-pa-min-blogg.html

Ovido - Quiz & Flashcards