Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Jaha vilken dag.

Av Victoria - 26 september 2009 17:10

Vart ska jag börja. Dagen börjar med att Filip vaknade väldigt tidigt, enligt mig var det fortfarande natt *gäsp*. Efter att ha lyckats få han somna om i hela 40 efter att ha varit vaken bra länge så kommer Hampus och väcker oss *inte så roligt*. Bara att kliva upp då Reidar hade jobbat som vakt kvällen innan.

Filip brev grymt trött redan halv nio så han somnade i sin vagn. Tänkte att jag skulle passa på att ta en dusch innan jag skulle iväg på loppis. Hampus fick se lite på tv medan jag sprang ner, tar max 5 minuter. Precis då jag har ställt mig i duschen så hör jag Reidar går upp. Sen kommer han ner och berättar för mig att Hampus hade lyckats fått ner gardinstången i vardagsrummet när han skulle dra för då det var för soligt. På den gardinstånen hängde två glaskupor varav den ena for ner i soffan och höll men den andra hade inte samma tur. Den gick tusen bitar över alla leksaker. Sen slog gardinstången sönder lampan i fönstret Rynkar på näsan Det var bara att sätta igång och dammsuga och torka bort allt splitter på golvet.

Lyckades få bort allt *hoppas jag* sen bar det av till Haga och barnloppisen där. Var ute efter en lär-gå-vagn åt Filip och där stod det en för 40kr, jag blev så glad Skrattande Sen blev det lite barnböcker till grabbarn. Jag hittade även en barnmatstol som man hänger fast på bordet för 50kr. Hittade även en lite riddarborg till Hampus samt en ny barnvagn till Filip. En svart Carena med vändbart handtag och mjuklift. Liften var aldrig använd och vagnen såg så gott som ny ut. Kostade bara 400kr så jag kunde inte gå förbi den. Perfekt att ha som gå-till-dagis-vagn. Tänkte slippa ta ut BRIO-vagnen varje dag, det är ju så tungt. Trodde dock att Reidar skulle strypa mig när han såg vagnen. Vi har nu bara 5 vagnar Flört en BRIO Nova, en liten sulky vagn, en sittvagn,  en akta graco vagn till babyskyddet samt den här Carenan. Ska väl försöka sälja någon av dem men de är så bra till olika endamål.


Sen efter fynden bar det av med hela familjen till stan. Hampus och Reidar gick på bio och såg "Pettsson & Findus". Jag och Filip gick på stan och kikade och shoppade lite smått.


När vi kom hem så tog vi chansen att plantera lite växter som jag har fått av min mamma. Filip fick då chans att krypa omkring på gräsmattan, vilket uppskattades mycket. Han hade så skoj att jaga en av våra katter, Gizmo Tungan ute


Nu blir det snart nattning av två buskillar.


Kramiz.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 18 juli 2011 09:31

Fattar inte vad tiden tar vägen. Oj vad fort allt går.

Av Victoria - 1 november 2009 15:11

Har testat att få igång blogspot som jag skaffade länge sedan. En mycket rolig blogg så jag testar den sidan ett tag. Följ med dit om du vill  Jag finns på Pysselvix sidan. ...

Av Victoria - 27 oktober 2009 21:10

Har inte fått sovit just med någon ordning sen i torsdags börjar bli lite lätt trött nu. Var till läkaren idag med Filip för att utesluta så som hjärnhinneinflammation, blindtarmen, öroninflammation, vätskebrist m.m. För inatt så kräktes han igen. ...

Av Victoria - 26 oktober 2009 20:48

Natten mellan torsdag och fredag, nämligen mellan kl 2-5, höll Filip på att kräkas. Sen under dagen åt han och var som vanlig, inget kräkande. Skönt! Filip gjorde dock kväll redan 17:30 och sov på. Var lite kinkig på natten men inget kräk. Åkte ivä...

Av Victoria - 23 oktober 2009 22:24

Vid halv två vaknar jag av att Filip kaskadkräks över allt i våran säng. Lillstackarn var alldeles chockad över vad som hände. Vi fick byta i sängen och tvätta av honom och mig. Gav han lite vatten och sen lyckades vi somna om och sov i en halvtimme ...

Ovido - Quiz & Flashcards