Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Vilken helg!

Av Victoria - 18 maj 2009 09:36

Lördag:

15 års fest på min förskola, Viljan. Hampus, Filip och jag lämnade Reidar på jobbet strax innan 10. Sen åkte vi hem och hämtade lite packning och sen bar det av till Kovland. Där blev det en heldag med alla möjliga aktiviteter. Hampus fick rida, gräva med en riktig grävskopa, hoppa i hoppborg, fiska i fiskedamm, pyssla, leka m.m Det fanns även ett tombola stånd samt ett loppis stånd. Alla pengar förskolan fick in gick oavkortat till världens barn. :-)

Jag fyndade en docka 10kr , en docksäng 20kr och en mobil 10kr till Filips vagn. När vi satte oss i bilen så var Hampus så trött att han bara grinade. Stackarn orkade inte med sig själv. När vi kom hem så åt vi middag och fick ny energi. När Hampus skulle gå och lägga sig så säger han att dockan var lite sugen och sätter sig och ammar honom. Sen rapar han dockan och säger med en panikaktig röst: -Mamma fort det kommer kräks, hämta papper. ;-)

Jag hämtar papper och han torkar av dockan. Sen bäddar han ner honom i sin säng.

Mormor och morfar kom sen förbi för att hämta bilen. De skulle köra upp den till Reidars jobb för att han skulle jobba som vakt senare. Hampus hann träffa dem, Filip låg och sov redan. Hampus frågade då mormor om hon kunde göra kläder till dockan. Han var väldigt bestämd att dockan skulle följa med henne så hon kunde mäta på honom. Dagen efter hade hon gjort, byxor, tröja och en mössa till dockan. Snacka om att släppa allt man håller på med och göra som lilleman sägern :-D


Idag gjorde Hampus STORA plopp i toaletten. Han blir så stolt varje gång. :-)


Söndag:
Kalas på min förskola. Några vänner till oss, deras dotter fyllde 3 år och fick låna min förskola i några timmar. Vi hade jätteroligt och underbart väder var det dessutom så vi var utomhus hela tiden. Massa lek och bus hela dagen. Sen samma procedur som på lördagen. Åkte hem med en övertrött kille.


Kramiz.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 18 juli 2011 09:31

Fattar inte vad tiden tar vägen. Oj vad fort allt går.

Av Victoria - 1 november 2009 15:11

Har testat att få igång blogspot som jag skaffade länge sedan. En mycket rolig blogg så jag testar den sidan ett tag. Följ med dit om du vill  Jag finns på Pysselvix sidan. ...

Av Victoria - 27 oktober 2009 21:10

Har inte fått sovit just med någon ordning sen i torsdags börjar bli lite lätt trött nu. Var till läkaren idag med Filip för att utesluta så som hjärnhinneinflammation, blindtarmen, öroninflammation, vätskebrist m.m. För inatt så kräktes han igen. ...

Av Victoria - 26 oktober 2009 20:48

Natten mellan torsdag och fredag, nämligen mellan kl 2-5, höll Filip på att kräkas. Sen under dagen åt han och var som vanlig, inget kräkande. Skönt! Filip gjorde dock kväll redan 17:30 och sov på. Var lite kinkig på natten men inget kräk. Åkte ivä...

Av Victoria - 23 oktober 2009 22:24

Vid halv två vaknar jag av att Filip kaskadkräks över allt i våran säng. Lillstackarn var alldeles chockad över vad som hände. Vi fick byta i sängen och tvätta av honom och mig. Gav han lite vatten och sen lyckades vi somna om och sov i en halvtimme ...

Ovido - Quiz & Flashcards