Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Victoria - 19 mars 2009 21:48

Vaknade upp idag med ett tryck över bröstet. Kände mig alldeles matt och tog tempen, 36,4 alltså ingen feber. Fick sätta mig ner på huk flera gånger för att inte svimma. Gick ner med Filip till Reidar och tog bilen ner till Hampus förskola, orkade inte att gå. Kom hem och tog tempen igen, men ingen feber. Kände då i mitt västra bröst att jag var grymt öm och hade tjocka knölar. Ringde då till BVC och bad om att få en speciell sorts spray som hjälper att mjölken rinner till lättare då man spänner sig när det gör så grymt ont.

Reidar klev upp och åkte och jobbade, började 10:00. Kände mig ännu mattare då. En kort stund efter det så hade jag 40 graders feber. Var toksnurrig i huvudet. Hela jag tokskakade. Gick upp och höll på att ramla i trappen flera gånger, tur att Filip låg och sov i sängen nere. Fick i mig lite banan och alvedon. Men bara skakade. Fick nästan panik. Tänk om jag svimmar och Filip ligger ensam och ingen som kommer när han vaknar. Fick tag på en telefon men hade stora svårigheter med att slå nummret då jag skakade så kraftigt. Får ur mig Reidar och killen i andra änden säger jag ska hämta honom. När Reidar svarar så grinar jag bara och säger jag har feber, kom hem. Han svarar snabbt att han kommer. Han hann jobba i 13 minuter. Jag bara grinade och skakade och hackade tänder. Det gjorde så ont i hela kroppen. Lyckades mjölka ur lite och Reidar fick ta Filip och ge honom i flaska. Tack och lov så accepterade han det. Har så duktig son.

Filip andades väldigt tungt idag så Reidar ringde sjukvårdsupplysningen som fixade en tid på barn åt oss 11:30.


Lyckades pallra mig upp och tog på mig massor av kläder för jag förs som en tok. Väl där så lyssnaden en läkare på Filip men tyckte det lät bra. Fast för säkerhetens skull så ville hon att en mer erfaren läkare lyssna med tanken på att Filip var så liten. Vi fick vänta ett tag och Reidar tog Filip och gav honom lite av det urpumpade som vi hade tagit med oss och jag la mig på britsen efter att ha fått en order av en sköterska som såg hur dålig jag var. Jag somnade snabbt och for upp som en raket när läkaren kom in. Han var inte glad när han fick höra att jag hade 40graders feber och mjölkstockning och hade inte sökt läkarvård. Fick onda ögat ifrån han *haha*. Ja ja sa jag och tänke det här fixar jag själv. Tänker inte betala 150kr för att få rådet, vila, massera, pumpa och håll dig varm. Blir det värre så får jag väl söka hjälp men hoppas att det vänder snabbt. Läkaren lyssnade på Filip och det lät bra. Han är som sagt var rejält täppt i näsan. De mätte hans syresättning och det var jättebra så vi behövde inte oroa oss något.


Hem igen och pumpa och sova. Vaknade på kvällen dyngsur hade svettats som en tok. Upp och fick i mig en smörgås och drack lite sen gick jag och Filip och sov igen.



Ovido - Quiz & Flashcards