Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Victoria - 20 februari 2009 21:58

Vaknade med yrsel. Hela rummet bara snurrade. Gick in i väggar och dörrkarmar. Som tur var så hade Hampus sovit gott hela natten så Reidar åkte med honom till förskolan innan han själv åkte till jobbet. Fick då chans att bara ligga och göra ingenting.

När jag sen skulle gå och hämta honom så kändes det lite bättre men inte helt bra. Hampus var duktig och snäll och gick alldeles själv. När vi kom hem ville han vara ute och leka i snön. Vädret var jättefint och skönt  och jag kände mig lite bättre av att få vara ute. Hampus gick ner mellan förrådet och huset där Reidar har skottat ner en massa snö. När jag skulle följa efter, 70kg mer så gick det inte lika bra att gå. Sagt och gjort så åkte jag igenom. Satt fast med snö upp till höften. Efter mycket om och men så lyckades jag ta mig upp och kana ner för slänten.

Vi tog oss till altanen och där lekte Hampus ett tag och jag tog igen mig. Efter ett tag så skulle vi gå in och skulle gå åt andra hållet runt huset. Där var det inte lika mycket snö på den sidan men dock var det mjuksnö där. Snön gick upp till midjan på Hampus och jag orkade inte bära honom. Han fick gå tillbaka till altanen medan jag gick till framsidan. Tog mig mycket kraft att pölsa mig fram. Till sist tog jag mig in och kunde gå igenom huset och låsa upp altandörren för att släppa in Hampus. Väl inne så hamnade vi i soffan totalt slutkörda över kraftansträngningen.

Det blev en enkel middag med stuvade makaroner och korv. Gott :-)


Kramen.

Ovido - Quiz & Flashcards