Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Nu är lillebror här :-)

Av Victoria - 23 februari 2009 21:27

Igår så kom Filip, Hampus lillebror. (På sin morbrors födelsedag )
3934g och 52cm, lite mindre än Hampus var när han föddes, tack och lov Hann vara inne på förlossningen 1,5 timme innan han tittade ut, 16:49. Hade bråttom till världen  När jag kom in så trodde jag inte att jag hade hunnit öppna mig något då jag inte hade varit hemma så lång tid tyckte jag, men var öppen 5 cm och allt var väldigt mjukt. Mina bästa vänner under förlossningen var sittbadkaret och lustgasen. Allt gick bara bra och han är så vacker och glupsk
Vi stannade över natten och åkte hem idag efter 11. Vid kontrollen så var Hampus med. När läkaren undersökte Filip och han gnydde till så tittade Hampus strängt och med lite oro och sa till läkaren: -Han tycker inte om det. Han vill gå till mamma nu! Snacka om att vara beskyddande storebror redan Hampus fick den stora äran att bestämma namet på lillebror. När vi frågade om vad bebisen skulle heta tittade han på oss som frågande och sa: -Filip! precis som vi inte visste det. Go´ ungen våran, han blev så stor nu när man har den här lillskrutten.


Kramen.

 
 
Sanna

Sanna

23 februari 2009 21:32

Grattis och önskar dig/Er allt gott!

http://sancha

 
Ingen bild

Tesen

23 februari 2009 21:57

Vad bra att ni e hemma igen:)
Filip e ett helt okej namn även fast jag hejjade på Alma)! bra att storebror fick välja!!
Jag skänker er en tanke!!
Kram på er allihopa!!

 
madde&wilmer

madde&wilmer

24 februari 2009 08:37

stort grattis till er!!

varma kramar

http://busprinsen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 18 juli 2011 09:31

Fattar inte vad tiden tar vägen. Oj vad fort allt går.

Av Victoria - 1 november 2009 15:11

Har testat att få igång blogspot som jag skaffade länge sedan. En mycket rolig blogg så jag testar den sidan ett tag. Följ med dit om du vill  Jag finns på Pysselvix sidan. ...

Av Victoria - 27 oktober 2009 21:10

Har inte fått sovit just med någon ordning sen i torsdags börjar bli lite lätt trött nu. Var till läkaren idag med Filip för att utesluta så som hjärnhinneinflammation, blindtarmen, öroninflammation, vätskebrist m.m. För inatt så kräktes han igen. ...

Av Victoria - 26 oktober 2009 20:48

Natten mellan torsdag och fredag, nämligen mellan kl 2-5, höll Filip på att kräkas. Sen under dagen åt han och var som vanlig, inget kräkande. Skönt! Filip gjorde dock kväll redan 17:30 och sov på. Var lite kinkig på natten men inget kräk. Åkte ivä...

Av Victoria - 23 oktober 2009 22:24

Vid halv två vaknar jag av att Filip kaskadkräks över allt i våran säng. Lillstackarn var alldeles chockad över vad som hände. Vi fick byta i sängen och tvätta av honom och mig. Gav han lite vatten och sen lyckades vi somna om och sov i en halvtimme ...

Ovido - Quiz & Flashcards