Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Händelserik dag. Filip 1 månad :-o

Av Victoria - 22 mars 2009 20:43

Kan inte fatta att det redan har gått en månad sen Filip kom till vår familj. Tiden går så otroligt fort.


Trotsade min feber idag och gick ut och lekte med Hampus. Filip och Reidar var inne och sussade gott på soffan tillsammans så då passade Hampus och jag att gå ut och leka i snön. Problemet var dock att Hampus kunde gå på skaren det kunde INTE jag ;-) Sjunk ner till knäna för varje steg jag tog så det slutade i att jag kröp fram. Vi var ute en lång stund var helt slut när vi väl gick in och gjorde oss i ordning för vi skulle ner till mormor och morfar för att äta våfflor. Smaskade våfflor med grädde och hemma gjord äppelmos *mums*. Sen var det dags att åka hem för klockan var mycket.


Hemma så gjorde vi lite bus. Vi gjorde hand och fotavtryck på Filip. Gjorde lika på Hampus när han var 1 månad. Var inte det lättaste att lyckas men vi gjorde många så några blev bra. Vi gjorde även på Hampus och hans avtryck fick nästan inte plats på papperet :-D


Sen fick Filip sitt första bad. Bävade för vad han skulle tycka då storebror gallskrek. Fyllde upp badkaret och satte i liggdelen. Hampus fick sitta i badkaret för att hjälpa till och bada Filip. Hör och häpna så gillade Filip och bada på en gång. Han bara låg och mös en lång stund men sen blev det kallt och lill läppen börja darra av kyla. Fick då bädda in honom i en handduk och satt och mös med honom en lång stund. Sen fick han ta på sig pyjamasen i storlek 62 och den satt bra på honom :-o Nu är det bara att börja lägga undan 56 pyjamaserna . Min lille prins växer så det knakar.


Filips framsteg.

Vakna stora ögon som följer saker som händer omkring honom.

Håller upp huvudet långa stunder när man bär han mot min axel.


Kramiz.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 18 juli 2011 09:31

Fattar inte vad tiden tar vägen. Oj vad fort allt går.

Av Victoria - 1 november 2009 15:11

Har testat att få igång blogspot som jag skaffade länge sedan. En mycket rolig blogg så jag testar den sidan ett tag. Följ med dit om du vill  Jag finns på Pysselvix sidan. ...

Av Victoria - 27 oktober 2009 21:10

Har inte fått sovit just med någon ordning sen i torsdags börjar bli lite lätt trött nu. Var till läkaren idag med Filip för att utesluta så som hjärnhinneinflammation, blindtarmen, öroninflammation, vätskebrist m.m. För inatt så kräktes han igen. ...

Av Victoria - 26 oktober 2009 20:48

Natten mellan torsdag och fredag, nämligen mellan kl 2-5, höll Filip på att kräkas. Sen under dagen åt han och var som vanlig, inget kräkande. Skönt! Filip gjorde dock kväll redan 17:30 och sov på. Var lite kinkig på natten men inget kräk. Åkte ivä...

Av Victoria - 23 oktober 2009 22:24

Vid halv två vaknar jag av att Filip kaskadkräks över allt i våran säng. Lillstackarn var alldeles chockad över vad som hände. Vi fick byta i sängen och tvätta av honom och mig. Gav han lite vatten och sen lyckades vi somna om och sov i en halvtimme ...

Ovido - Quiz & Flashcards