Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Raynauds fenomen

Av Victoria - 30 mars 2009 21:13

Var på BVC idag och vägde Filip. Han väger nu 4600g och är 55,5cm lång. Har fått gett honom lite tillägg några gånger då jag har haft upprepande mjölkstockningar i ett par veckor nu. :-(

Pratade med bvc-tanten och vi kom fram till att jag har Raynauds fenomen, eller rättare sagt kärlkramp i bröstvårtorna och rent ut sagt gör jätteont. Där av smärtan som i sin tur utlöser sig till ej tömda bröst samt mjölkstockning. Ska prova dricka svart te för att det innehåller ett kärlvidgande ämne. Hoppas att det hjälper och jag slipper smärtan. Samt att amningen blir bättre.

Skönt iallafall att Filip har ökat i vikt och han mår bra, det är huvudsaken.

Var sen och letade kläder med min mamma till henne inför dop och bröllop men det är inte lätt att hitta något. Tycker att alla plagg ser ut som clownkläder med stora blommor och konstiga färger. Hoppas det kommer lite mera här fram över som hon tycker om.

Kramiz.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 18 juli 2011 09:31

Fattar inte vad tiden tar vägen. Oj vad fort allt går.

Av Victoria - 1 november 2009 15:11

Har testat att få igång blogspot som jag skaffade länge sedan. En mycket rolig blogg så jag testar den sidan ett tag. Följ med dit om du vill  Jag finns på Pysselvix sidan. ...

Av Victoria - 27 oktober 2009 21:10

Har inte fått sovit just med någon ordning sen i torsdags börjar bli lite lätt trött nu. Var till läkaren idag med Filip för att utesluta så som hjärnhinneinflammation, blindtarmen, öroninflammation, vätskebrist m.m. För inatt så kräktes han igen. ...

Av Victoria - 26 oktober 2009 20:48

Natten mellan torsdag och fredag, nämligen mellan kl 2-5, höll Filip på att kräkas. Sen under dagen åt han och var som vanlig, inget kräkande. Skönt! Filip gjorde dock kväll redan 17:30 och sov på. Var lite kinkig på natten men inget kräk. Åkte ivä...

Av Victoria - 23 oktober 2009 22:24

Vid halv två vaknar jag av att Filip kaskadkräks över allt i våran säng. Lillstackarn var alldeles chockad över vad som hände. Vi fick byta i sängen och tvätta av honom och mig. Gav han lite vatten och sen lyckades vi somna om och sov i en halvtimme ...

Ovido - Quiz & Flashcards