Alla inlägg den 5 april 2009

Av Victoria - 5 april 2009 21:04

Lördagen bestod mest av bråk på förmiddagen med Hampus som vägrade att äta. Men efter mycket tjafs så åt han lite granna och vi kom iväg till Drakborgen där vi skulle möta familjen Halén. Hade längtat så till denna dag.

Hampus fick syn på Tuva på en gång trots det var supermycket folk där. Jag stod och kikade men såg inte henne så Hampus fick peka ut vart hon var. Snacka om att ha saknat henne och verkligen bara pejlade in henne.

De lekte jättebra och hade superroligt. Tråkigt bara på alla stora barn som inte visade någon hänsyn för de mindre. Blir irriterad över barn som inte visar något hyfs samt speciellt föräldrarna som bara släppr dessa stora "tölpar".

Barnen hade jätteroligt iallafall och efter en stund blev det fika. Tyvärr så däckade Tuva med feber då, stackars liten :-( Vi fick avsluta vår lekdag lite tidigare än tänkt men vi får ta och göra om lekdagen en annan gång :-)


Väl hemma så tjafsade Hampus igen med maten och sa att han ville gå och borsta tänderna och sova och det fick han.

Jag hade sjuk migrän när vi kom hem så när Hampus gick och la sig så gick även jag och Filip det, klockan var då strax efter 18. Skulle bara vila en stund så att tabletterna skulle få verka. Är så tacksam över att Filip sover om han få ligga bredvid mig och snutta lite ibland. Vi tvärslocknade och jag vaknade strax innan tolv. Var då bara att svida om till sovkläder då jag tidiare skulle "bara" vila en stund.


Söndag

Har bara liiiiite dåligt samvete :-( Hampus har sovit oroligt inatt och nu på morgonen dassade han rejält en gång i nattblöjan. Jaha tänkte inte vidare på det utan tvättade av han och tog på han kalsonger. Efter ett tag så hör jag han säga "Mamma, jag pruttade lite i kalsongen och det droppar" Öööö va? tänkte jag. Jo, han har diarré :-( På med blöja igen och det blev många byten. Har förbrukat lika många blöjor idag som vi har gjort den senaste månden. Han har ju bara nattblöja nu förtiden. Stackarn blev alldeles öm i rumpa efter dagens utgifter. Har bara liiiite dåligt samvete över tjafset med maten. Stackarn mådde ju inte bra. Idag har han dock ätit bra. Mycket blåbärssoppa blev det. För övrigt så mår han bra *peppar peppar* det är bara diarré som spökar.


Nu ska jag och Filip ta och sussa.


Kramiz.

Ovido - Quiz & Flashcards