Alla inlägg den 9 april 2009

Av Victoria - 9 april 2009 19:48

Vaknade imorse och var jättetrött. Kunde inte somna igårkväll utan blev liggandes vaken länge.  För att inte somna där jag var så satte jag igång och skrubba ugnen. Såg ett tips på Rent hus på tv4 där man blandade såpa och vatten och sprayade in i ugnen och värmde upp den till 100grader. Helt otroligt vad skit som lossnade. Nu kan man se in i ugnen, behöver inte gissa längre ;-) Tog till och med loss knapparna på spisen och skrubbade bakom dem. Har aldrig gjort det och det behövdes. Ärligt så visste jag inte att man kunde ta loss knapparna ;-) men det funkade. Håller på att rensa bort skiten som grodde fast då jag var gravid och inte nått hände här hemma förutom att jag blev större :-)


Nu på kvällen var det första gången jag märkte av lite avundsjuka ifrån Hampus sida gentemot oss. Han satt vid köksbordet och åt kvällsfikat sen sa han efter att ha tittat på mig som satt och höll i Filip. "Mamma, jag vill också vara en bebis" Hua det stack till i mammahjärtat. Har verkligen försökt ge honom egen mamma tid men på kvällarna när Reidar jobbar blir man extra uppbunden då Filip har börjat fått en vakenhetsperiod och är missnöjd med att inte få vara i famnen. Får ta en mysstund imorgon då Reidar inte ska börja jobba förrän sent på kvällen på krogen.


Kramiz.


Ovido - Quiz & Flashcards