Alla inlägg den 11 april 2009

Av Victoria - 11 april 2009 21:38

Hela dagen har varit snurrig med diverse saker men några var endå värst.

Filip lyckades bajsa ner sig totalt så att han hade bajs enda upp till skuldrorna *urk*. Medan jag går och sanera honom så får Hampus för sig att han ska äta apelsin. Han knallar ut till köket och hämtar en apelsin och den STÖRSTA OCH VASSASTE KNIVEN han kan hitta. Jag hör ett skrik ifrån övervåningen ifrån han och jag ropar vad det är. Han svarar att han har gjort illa sig och börja gå ner för trappen. Jag möter honom och ser hur blodet bara droppar. Känner mig lite lätt knäsvag, blir det när det är ens egna barn inte annars. Försöker hålla mig lugn och går med honom och sköljer av handen. Ser att han har ett ca 1 cm långt sår precis i vecket där långfingret möter handflatan. Han kan röra fingrarna så ingen sena kan har blivit skadad. Torkar av hans hand och tejpar ihop såret med steri-strip samt sätter över ett Bamseplåster. Var av han säger: -Mamma, nu är ontet borta. Sen går han och leker. Tålig kille jag har ;-) 

Suck, blev alldeles slut efter allt. Hade väl en puls på 200 minst. Sen bar det av till mormor och morfar för att äta middag.


Visst är det härlit med en treåring hemma med dess underbara humör ;-)

Hampus visade sitt härliga humör hemma hos mormor och morfar efter vi hade ätit middag. De har inte trott mig men nu fick de se hans härliga humör när det inte blir som han vill. ;-)


Kramiz.

Ovido - Quiz & Flashcards